ilustracja, zielone tło a na nim różowo-granatowy czteroręki robot

Невеличка розмова з ботом

Діловий світ відкрив свої двері для штучного інтелекту. З одного боку - дивитись на те, як швидко розвиваються додатки, що імітують розмови з реальними людьми дійсно захоплює, з іншого, не має кінця питанням та роздумам про те, куди швидкий розвиток штучного інтелекту приведе людство. Однак все більше компаній вирішують дружити з віртуальним помічником і отримують багато користі від таких стосунків.
Розміщено 21/07/2020

Чат-боти працюють в середовищі месенджерів і використовуються в таких додатках, як Facebook Messenger, Slack, WhatsApp, Skype, Viber та Telegram. Також вони все частіше зустрічаються на веб-сайтах як доповнення до традиційного чату. А голосові помічники набирають популярності з початку існування Siri та Google Now. Багато брендів почали використовувати голосових роботів на телефонних лініях як спосіб автоматизації та оптимізації витрат на обслуговування клієнтів.

Від Івана до пана

Для того, щоб бот працював ефективно і слугував інструментом, який не тільки вплине на рівень спілкування з замовником, але і збільшить продажі, варто планувати його реалізацію як частину багатоетапного, добре продуманого процесу.

Перш за все, слід почати з підготовки комунікаційної стратегії. Спочатку потрібно запитати себе, який контент ви хочете транслювати за допомогою віртуального помічника. Нехай це будуть поради щодо асортименту, посилання на корисні статті, завантажені на веб-сайт чи опитування. Можливості, які пропонують боти, майже нескінченні. Однак пам’ятайте, що швидкість надання інформації є ключовим фактором, тому слід визначити головну ціль свого чат-бота і спроектувати його так, щоб користувачеві не доводилося докладати зусиль для її досягнення.

Далі, спроектуйте особистість бота. Він повинен відповідати мові спілкування вашого бренду й “говорити” його голосом. Наприклад, якщо ви керуєте торговою маркою одягу, орієнтованою на покоління Z, слідкуйте за тоном, додавайте цікавий вміст і користуйтеся молодіжним сленгом. Молоді люди люблять провокувати ботів, тому чим більш креативними та цікавими є їх відповіді, тим вище буде оцінено бренд.

  • biały humanoidalny robot patrzy w obiektyw); biały humanoidalny robot patrzy w obiektyw);

Наступний крок – створення бази можливих сценаріїв розмови з клієнтами. Оцінка споживачів та консультації з відділом обслуговування клієнтів, який є першою лінією прямого контакту з клієнтом бренду, стануть у пригоді. Перш за все, крім знань про ваші товари чи послуги, бот повинен засвоювати інформацію з бази даних щодо природного способу ведення міжособистісних розмов. Таким чином, він зможе дати досить природну відповідь на привітання, прощання чи подяку і навіть пожартувати. Доведено, що користувач, який отримав рішення своєї проблеми під час розмови з ботом, і в той же час чудово провів час, був більш схильний повернутися знову.

Як просувати бота?

Крім веб-сайту і додатку, традиційний чат-робот або голосовий помічник – це ще один канал, який використовується для залучення клієнтів. Користувачі використовують різні типи месенджерів, тому бренди, які хочуть встановити контакт зі споживачами продуктів і послуг, вирішують застосувати віртуального помічника. На жаль, вони часто допускають одну й ту саму помилку – забувають повідомити про це своїх клієнтів. З маркетингової точки зору, з метою монетизації чат-бота, реалізованого в проекті, наприклад, у галузі електронної комерції, варто організувати хоча б невелику кампанію, яка пояснить новий функціонал бренду. Хорошим прикладом може бути Booking.com, який після запуску роботи віртуального помічника запустив відеокампанію, інформуючи своїх користувачів про те, як користуватися ботом та якими можливостями він володіє.

  • ekran monitora, na który widać czat); ekran monitora, na który widać czat);

І хоча використання штучного інтелекту в продажах набуває все більшої популярності, варто пам’ятати, що ефективність роботи бота сильно залежить від вашої креативності щодо його використання. Потреби клієнтів постійно зростають, і якщо до цього додати розвиток технологій у галузі штучного інтелекту, перед вами відкривається величезний простір для реалізації, який варто використати раніше, ніж ваші конкуренти.

Автор
BARBARA DOROSZ

Переглядаючи цей сайт, ви погоджуєтеся з нашою політикою конфіденційності.